Horeca Netwerk brengt een team van vrienden mee voor inspiratie en gezelligheid tijdens HorecaEvenTT 2019

0

Horeca Magazine Noord – één van de nieuwe pleinen op HorecaEvenTT 2019 is samengesteld door Horeca Netwerk. Of, zoals initiatiefnemer Mehmet Eser het zegt: ʺAls officiële partner van HorecaEvenTT brengen we vanuit Horeca Netwerk een team vrienden mee voor inspiratie en gezelligheid tijdens HorecaEvenTT 2019!ʺ

De 34-jarige Mehmet Eser uit Zwolle kan omschreven worden als een echt ´horecadier´. ʺMijn avontuur in de horeca begon al op mijn 15e, toen ik aan mijn eerste bijbaan begon bij de McDonalds. Vandaar stapte ik tijdens mijn studie over naar horeca-uitzendbureau L’invite, om na afloop van mijn studie te kunnen starten aan de fabrikantenzijde. Uiteindelijk heb ik de afgelopen 10 jaar met verschillende horecaondernemers samengewerkt en heb ik mogen adviseren vanuit mijn functies bij o.a. Coca-Cola, Unilever en Van Dobben. Twee jaar geleden besefte ik dat het eigenlijk ook anders kon en besloot ik ontslag te nemen om ook online de verbinding te stimuleren tussen ondernemers, chefs, grossiers en fabrikanten.

Kansen

ʺMijn visie achter Horeca Netwerk is dat ik hiermee iedereen die actief is in de horeca voldoende kansen wil geven om zichzelf te kunnen onderscheiden. Van ondernemers, chefs, grossiers tot fabrikanten. En dat vanuit een collectieve aanpak, 365 dagen per jaar, door de combinatie van online- en offline activiteiten. Tijdens HorecaEvenTT 2019 zetten we daarom een gezellige huiskamer neer met tafels en chesterfieldbanken en neem ik een team van leuke vrienden (partnerbedrijven) mee voor 100% inspiratie en gezelligheid. Mensen kunnen kennismaken met verschillende bedrijven en deelnemen aan verschillende workshops. We hebben voldoende verrassingen klaarstaan, dus kom echt kijken en proeven!ʺ, nodigt hij bezoekers en exposanten uit.

Nuchter en relaxte sfeer

Hij heeft onder andere voor de beurs in Assen gekozen vanwege de regionale kracht, maar ook de nuchterheid van de organisatie en de relaxte sfeer. ʺDat zijn voor mij de belangrijkste pijlers, waarbij ik eerlijk gezegd de nuchterheid van de organisatie en de relaxte sfeer net zo belangrijk vind als de regionale kracht! En tsja. Dat de beurs er in Hardenberg niet meer is, maakt het natuurlijk ook extra interessantʺ!

Hij vervolgt: ʺDe grootste kracht van ons plein is de zeer unieke combinatie van het leuke team dat ik nu meeneem. Ik durf mijn hand dan ook gerust in het vuur te steken voor de inspiratiegarantie die je hier als bezoeker van gaat krijgen. Van zowel de iets grotere bedrijven die ik meeneem tot een paar nieuwkomers. En dus ook van de nieuwe producten die je kunt zien, ruiken en proeven tot de sessies en workshops die we organiseren waar je als bezoeker aan kunt deelnemenʺ!

Maar wat dan? ʺAls ik alles nu al zou verklappen, is het niet echt meer een verrassing tochʺ? Op verzoek van de redactie licht hij een klein tipje van de sluier op.

1. Brouwerij Braxzz

Begin 2017 waren de eigenaren Jilles Eissen, Mirko Schnitzler en Cinte Welsing-Swinkels nog op zoek naar alcoholvrije varianten voor de typische craft bier-smaken zoals IPA en Porter en konden die niet vinden. Anderhalf jaar later, op 20 april 2018, lanceerden ze onder de naam Braxzz een alcoholarme Session IPA van 0,2% en de eerste 100% alcoholvrije Porter ooit gebrouwen! Inmiddels hebben ze met de lancering van hun Tripel alweer een tweede wereldprimeur te pakken en hebben ze nog eens drie nieuwe varianten toegevoegd aan hun assortiment.

2. Amzterdamit™

Amzterdamit™ 0.0 is een ready to mix-product dat zorgt voor een nieuwe en unieke ervaring zonder alcohol. Verkrijgbaar in de varianten Whisky, Rum, Gin, Vodka, Tequila en Brandy en verpakt in stijlvolle 250 ml glazen fles met schroefdop. Door originele destillaten te gebruiken waar de alcohol volledig uit is onttrokken, heeft het een hele authentieke smaak en geur en zelfs de zacht scherpe alcohol ‘bite’ is aanwezig. Je ervaart dus het origineel, maar dan nu volledig alcoholvrij.

3. GRO-Together

De grond waarop we wonen, leven en werken is de voedingsbodem voor duurzame initiatieven zoals de oesterzwammen van GRO die geteeld worden met koffiedik. Wat GRO zo bijzonder maakt, is dat hun keten kort, volledig circulair en transparant is. Je weet precies waar je eten vandaan komt. De zeer smakelijke, veelzijdige en circulair geteelde oesterzwam – waarvan zij weer heerlijke producten maken – staat altijd centraal. GRO is de eerste die actief de vermindering van vleesconsumptie centraal stelt en naast haar vegetarische producten is GRO nu ook de eerste die de Blended Burger® introduceert: 50% vlees en 50% paddenstoelen! Blend is the Trend® – de toekomst voor vermindering van vleesconsumptie.

4. Mocca d’Or

Mocca d’Or levert lekkere koffie aan horeca en koffie- en theespeciaalzaken. In samenwerking met Mocca d’Or verzorgt Niels te Vaanhold, vicewereldkampioen Cuptasting 2018, bij ons op het inspiratieplein een cuptastingsessie waaraan iedereen mee kan doen. Tijdens deze cuptasting staan er 8 triangels klaar bestaande uit 3 koffies, waarvan er twee hetzelfde zijn en eentje afwijkend is. Proeflepel en cuppingformulier in de aanslag en proeven maar! Voor degene met de meest correcte antwoorden wordt een leuke goodiebag beschikbaar gesteld.

5. Dawn Foods

Van muffin- en brownie mix tot ‘ready-to-serve’ Amerikaanse cookies en donuts. Dawn Foods levert een compleet assortiment ingrediënten, diepgevroren halffabricaten en kant-en-klare producten. En aangezien personaliseren de trend is biedt Dawn Foods – met de woorden ‘uniek’, ‘persoonlijk’ en ’exclusief’ in gedachte – een aantal workshops waarmee  bezoekers een finishing touch kunnen geven voor lekkerste creaties!

6. Lebo Kaas

Lebo Kaas is een familiebedrijf in het groene hart en maakt als enige in Nederland zelf roomkaas direct vanuit verse weidemelk en room. Lebo Kaas heeft 2 nieuwe soorten roomkaas gelanceerd, namelijk Volle roomkaas en Frisse roomkaas. De Frisse roomkaas bevat 30% minder vet dan reguliere roomkaas door toevoeging van yoghurt. Dit zorgt voor een frisse smaak en een zeer smeerbaar product. Tijdens deze editie van HorecaEvenTT 2019 zal culinair adviseur Bart Brummans laten zien hoe je met Frisse roomkaas de lekkerste hapjes kunt maken, zoals een vega groentewrap met roomkaas gele curry crème.

7. Enrico en de Molkerei

Lekkernijen met een authentiek karakter en originele receptuur. Zoals tapas, gevuld met de geitenkaas van de Molkerei en andere zonnige lekkernijen van Enrico – Roots in Good Food! Hoe lekker dit is? Kom het proeven tijdens onze borrel!

8. Checkk

Met Checkk bieden horecazaken hun gasten de mogelijkheid om snel en eenvoudig drankjes te bestellen, de rekening te delen én te betalen in een beveiligde omgeving. Groepen delen hun rekening en betalen snel en veilig. En zodra je je hebt aangemeld als horecazaak voor Checkk, krijg je direct toegang tot je eigen beheeromgeving.

9. Ecolab

Ecolab is de wereldleider in water-, hygiëne- en energietechnologieën en diensten. Over de hele wereld kiezen bedrijven in de foodservice (cateraars, restaurants, hotels) voor de producten en diensten van Ecolab. Met de concepten die Ecolab biedt: Houden zij hun omgeving schoon en veilig. Zijn zij in staat om de dagelijkse schoonmaak efficiënter in te richten en realiseren zij hun duurzaamheidsdoelstellingen. Tijdens deze aankomende editie van HorecaEvenTT staat de adviseur van Ecolab ter beschikking om alle vragen van ondernemers te beantwoorden en krijgen geïnteresseerden zelfs een gratis hygienecheck op locatie aangeboden t.w.v. 500,- euro!

Win-win

Mehmet Eser vertelt vol enthousiasme over zijn inspiratieplein. ʺDe voordelen om gezamenlijk op te trekken zijn legio. Allereerst benutten we elkaars netwerk en aantrekkingskracht. We bundelen de krachten en brengen alles fysiek bij elkaar op één centrale plek. Daarnaast ontstaat er onderling altijd een leuke dynamiek. Dat maakt het uiteindelijk ook allemaal net iets leuker, gezelliger en effectiever. Zo profiteert iedereen van alle voordelen. De bezoekers worden geïnspireerd en deelnemende bedrijven profiteren onderling samen van elkaarʺ.

Standnummer 3380

Het nieuwe Horeca Netwerk-plein omvat in totaal 120 vierkante meter op standnummer 3380. ʺWe nemen zoals aangegeven heel wat leuke vrienden mee! Je kunt een aantal fantastische producten zien, proeven, ruiken, voelen en ervaren. Daarnaast verzorgen we dagelijks workshops en sluiten we dagelijks af met een kleine borrel. Kortom: mocht je aanwezig zijn tijdens HorecaEvenTT, kom dan gewoon rustig langs en ervaar het zelf. Geen tijd voor? Check dan gewoon thuis onze website en meld je alvast aan voor onze nieuwsbrief zodat we je persoonlijk op de hoogte kunnen houden van al onze andere aankomende activiteiten.

Van plan om naar HorecaEvenTT 2019 te gaan? Klik dan hier, meld je nu aan en gebruik eventueel code “hettnetw19” voor gratis toegang / aantal vrijkaarten.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Oeps! Reactie vergeten in te vullen?
Vul hier aub je naam in