Carlsberg verkoopt meer speciaal- en alcoholvrij bier

0

De Deense brouwer Carlsberg heeft het afgelopen jaar meer omzet en winst behaald. Ze wisten meer bier te verkopen en zag vooral de vraag naar duurder bier stijgen.

Alcoholvrij- en speciaalbier

De totale bierverkoop van Carlsberg steeg met 5,2 miljoen hectoliter, namelijk naar 112,3 miljoen hectoliter bier in 2018. De verkoop van speciaalbier steeg met een kwart en de Deense brouwer wist hun de verkoop van alcoholvrij bier zelfs met een derde te verhogen. De nettowinst steeg met negen procent naar 5,4 miljoen Deense kronen. Carlsberg is onder andere eigenaar van de biermerken Tuborg, BrooklynGrimbergenKronenbourg en Jacobsen.

Nederlandse topman

Voor CEO Cees ’t Hart zijn de cijfers een goed teken. Hij zette bij de Deense brouwer flink in op speciaalbieren en voerde sinds zijn aanstelling in 2015 verschillende veranderingen door. Hij is de eerste niet-Deense topman van de brouwerij.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Oeps! Reactie vergeten in te vullen?
Vul hier aub je naam in