10 tips voor Social Media op de Menukaart in Horeca

0

Het Nederlands Kokspanel heeft onlangs in samenwerking met het Gastronomisch Gilde een workshop georganiseerd over hoe je social media op de kaart kunt zetten. Tijdens deze workshop werden er 10 tips voor social media op de menukaart in de horeca gegeven en vertelde chef Jeroen Slezak hoe hij Instagram inzet voor zijn restaurant. Benieuwd naar de 10 tips voor Social Media op de menukaart in horeca? De 10 tips van Het Nederlands Kokspanel voor Social Media op de menukaart vindt je nu hieronder:

Tip 1: Begin bij het begin

Wanneer je social media in gaat zetten voor je bedrijf moet je goed bedenken wat je doel is. Gaat het om PR of wil je bijvoorbeeld meer reserveringen krijgen?

Tip 2: Stem je website en social media kanalen goed op elkaar af

Kijk eerst goed naar je website. Past het nog bij je bedrijf? Is het compleet en actueel? Zorg dat je social mediakanalen geïntegreerd zijn in je website.

Tip 3: Kies het juiste kanaal

Bekijk de verschillen tussen Facebook en Instagram en kies het kanaal dat het beste bij je bedrijf past.

Tip 4: Denk na over je boodschap en gebruik hashtags

Plaats nooit een bericht zonder een onderschrift. Dit geldt zowel op Facebook als op Instagram. Probeer je tekst te beperken tot 2 regels. Gebruik ook hashtags in je Instagram berichten.

Tip 5: Activeer Facebook Messenger

Facebook geeft pagina beheerders de mogelijkheid om de Messenger persoonlijk in te richten. Zo kun je de bezoekers persoonlijk met hun voornaam aanspreken en een automatisch antwoord laten verzenden als je niet in de gelegenheid bent om te reageren.

Tip 6: Meld je aan bij Google+

Wanneer iemand jouw bedrijf op google intikt krijgt hij meteen alle informatie zoals telefoonnummer, website en routebeschrijving te zien. Dit is helemaal gratis!

Tip 7: Zet je Instagram account over naar een zakelijk account

In de instellingen kun je een standaard account omzetten naar een zakelijk account. Dit geeft diverse voordelen waaronder de mogelijkheid tot een directe link naar je website.

Tip 8: Gebruik goede fotografie

Om een goede presentatie op social media te maken is het belangrijk dat je goede foto’s online hebt staan. Op deze manier krijgen gasten een beter beeld van je.

Tip 9: Integreer je menukaart in je Facebookpagina

Facebook biedt de mogelijkheid om je menukaart te uploaden op je pagina. Hierdoor kunnen je potentiele gasten meteen zien wat je te bieden hebt.

Tip 10: Bekijk je statistieken

Alle online kanalen hebben statistieken. Je website, je Facebookpagina en je Instagram pagina. Het is belangrijk dat je deze minimaal 1 keer paar maand bekijkt om te zien hoe succesvol je online campagne is.

Over het Nederlands Kokspanel:

Het Nederlands Kokspanel is een professioneel panel binnen de B2B food markt. Het Nederlands Kokspanel maakt de mening, het gedrag en wensen van foodprofessionals inzichtelijk. Leveranciers kunnen door meer inzicht innovaties, concepten en promoties beter laten aansluiten op jouw wensen. Een win-win situatie voor jou als foodprofessional en voor leveranciers. Al 20 jaar verzamelt Het Nederlands Kokspanel inzichten en helpt het aanbod van fabrikanten beter af te stemmen op de professionele gebruiker. Dit doen we binnen de segmenten Horeca, Catering, Cafetaria, Bakkerij, Instellingen, Petrol, Leisure en Travel”. Ben jij ook een beslisser binnen één van deze segmenten en wil jij ook jouw mening geven over relevante thema’s voor jou en je bedrijf?

Word dan lid van Het Nederlands Kokspanel en meld je aan via deze link.