Vrumona levert voortaan ook siropen

0

Vrumona krijgt een meerderheidsbelang van 51% in de siroopmerken Ranja en Limeau. De samenwerkingsovereenkomst werd vandaag door Murk Spits, algemeen directeur van Vrumona, en Jochem Schouten, directeur en mede-eigenaar van Nederlands MerkGoed, getekend. Door de samenwerking versterkt Vrumona niet alleen haar positie in de markt, maar krijgt het ook toegang tot de siropencategorie.

Ranja, één van de oudste limonademerken (1921) van Nederland, is sinds 2016 eigendom van Nederlands MerkGoed en siropenproducent Burg Groep. Onlangs kreeg het merk een complete make-over. De receptuur werdt aangepast door de kunstmatige toevoegingen te verwijderen en ook werd de verpakking gewijzigd. Deze herziening leidde tot een fors groei en inmiddels is het merk weer verkrijgbaar in meer dan 2.000 winkels in Nederland. Naast Ranja hebben Nederlands MerkGoed en Burg Groep nog een tweede siroopmerk: Limeau, Sirop d’Amsterdam. Een biologische premium siroop, die recent op de markt werd gebracht en zich richt op (jong) volwassenen met wat complexere smaken, zoals Limeau Ginger Ale en Limeau 4 Fruits.

Portfolio

Voor Vrumona, producent van merken als Pepsi, Crystal Clear, Royal Club, Sourcy, Sisi en Rivella, is de de aankoop een aanvulling op het portfolio. Murk Spits: “Ranja staat voor veel Nederlanders synoniem voor ‘aanmaak’-vruchtenlimonade. Het merk heeft een enorm groeipotentieel. Het is ons zeker niet ontgaan dat het merk nieuw leven is ingeblazen door de samenwerking tussen Nederlands MerkGoed en Burg Groep. Hiermee is het toekomstbestendig gemaakt.” Ook voor Limeau ziet hij mogelijkheden omdat het product aansluit op de behoefte van consumenten om natuurlijke ingrediënten te nuttigen. “Door de aankoop van deze twee merken vullen we onze merkportfolio uitstekend aan. Vanuit onze missie ‘Goed en Gezond Drinken voor Iedereen’, hebben wij bovendien grootse plannen om het siropensegment gezonder te maken.” Spits wil niet ingaan op wat die veranderingen zijn, maar hoopt daarover in de tweede helft van dit jaar meer over te kunnen melden.

Dit bericht verscheen voor het eerst op de website van Vakblad @FoodClicks. Meer berichten van @FoodClicks bekijken?! Klik dan nu hier voor het allerlaatste nieuws.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Oeps! Reactie vergeten in te vullen?
Vul hier aub je naam in