Een kort gesprekje met onze “StartUp van de Maand” Januari 2019 – Frank van Bokhorst van Amzterdamit 0.0.

0
Vertel Frank! Wie ben je persoonlijk?

Mijn naam is Frank van Bokhorst. Vader van 3 kinderen, 49 jaar oud en woon samen met mijn partner die ik heb leren kennen bij Emmi in Essen (Duitsland). Na mijn vele reizen voor Emmi heb ik besloten om bij de liefde van mijn leven te gaan wonen. We zijn een samengesteld gezin en we spreken thuis in het weekend alle talen door elkaar.

En de zakelijke Frank?

Dat is de Frank die na een periode van dienstverband bij een tweetal werkgevers heeft besloten om na enkele jaren toch weer te gaan ondernemen. In de periode van 2004 t/m 2012 was ik al ondernemer en nu weer opnieuw en met volle passie!

Wat heb je toen in die periode dan gedaan als ondernemer?

Ik heb een aantal jaren mijn passie voor koken en hospitality in de praktijk gebracht door in 2009 met mijn gezin een Bed & Breakfast te starten in Frankrijk. Was een bijzonder intensieve ervaring met helaas een negatief resultaat. Namelijk zakelijk succesvol, maar privé gescheiden. Het avontuur eindigde uiteindelijk dus weer in Nederland.

WoW! En dan toch weer ondernemen met Amzterdamit, petje af! Wat kun je ons vertellen over je nieuwe bedrijf en de bijbehorende producten?

Het Amzterdamit™ 0.0 concept is een nieuw ‘ready to mix’ product dat zorgt voor een nieuwe en unieke ervaring zonder alcohol. Amzterdamit™ 0.0 is verkrijgbaar in de varianten Whisky, Rum, Gin, Vodka, Tequila en Brandy en is verpakt in stijlvolle 250 ml glazen flesjes. Door de originele destillaten te gebruiken waar de alcohol volledig uit is onttrokken heeft Amzterdamit™ een authentieke smaak en geur. Zelfs de zacht scherpe alcohol ‘bite’ is aanwezig. Je ervaart dus zeg maar simpelweg het origineel, maar dan nu ook echt volledig alcoholvrij!

OK. Maar waarom 0.0?

Omdat bewuster consumeren van alcohol de nieuwe trend is. Dit zie je in de categorie bier al aardig op gang komen, maar nog niet in het segment van de sterkere dranken. Vandaar dat we in deze categorie zijn gaan zitten omdat we meer alternatieven willen bieden.

Check! Maar ga je dan met 0.0. de concurrentie aan met de alcoholische dranken of stiekem met de categorie frisdranken?

In feite gaan we de concurrentie niet aan met alcoholische producten. We bieden een alternatief voor gedistilleerd maar dan 0.0. Frisdranken zijn een onderdeel van onze marktbenadering. Het is een nieuwe categorie, en ja dat zal altijd effect hebben op andere dranken.

Duidelijk! Ben je al eens eerder actief geweest in de drankensector?

Ja, zeker. Ik ben mijn carrière zelfs gestart in de dranken bij Bacardi Martini. We hebben toen samen met een aantal collega’s Bacardi Breezer geïntroduceerd in Nederland. Dat was echt een gave ervaring en ik heb daar echt heel veel plezier van gehad. Daarnaast heb ik in 2013 ook nog eens Emmi Caffe Latte geïntroduceerd in Nederland.

Tof. Waar sta je nu met de introductie van Amzterdamit en waar ben je tot nu toe het meeste trots op?!

Lancering vond plaats op de Horecava en we hadden voor lancering al opname bij een aantal groothandelspartners weten te realiseren. Inmiddels is er vraag vanuit alle segmenten van de Foodmarkt, dus ik ben er vooral trots op dat we in minder dan 3 maanden tijd al zover zijn gekomen en dat de markt ons nu al begint te (h)erkennen.

Dat is zeker netjes! Bij welke groothandels is het nu verkrijgbaar?

Op dit moment kun je het al krijgen bij De Kweker, Hanos, Bidfood en Horesca Horecavo. We zijn nu volop bezig om het product zo snel mogelijk breed verkrijgbaar te maken.

En je grootste uitdaging? Waar heb je nu het meeste hulp bij nodig?

Om het concept in een kort tijdbestek breed verkrijgbaar te krijgen voor alle handelspartners en consumenten. We zijn nu al wel goed op weg hoor, maar we kunnen natuurlijk altijd hulp gebruiken om het nog sneller voor elkaar te krijgen.

Dat begrijp ik. Heb je ook een voorkeur voor type locaties waarmee je wilt samenwerken? Op welke locaties richt je je nu en waarom?

We richten ons op alle horeca ondernemers die alcoholvrije producten belangrijk vinden voor hun gasten en die de gasten willen verrassen. Het is dus erg breed, maar vooral niet regio of segment gebonden. Het is bedoeld voor ondernemers en bartenders die hun gasten iets moois op willen aanbieden met 0.0. Bewust genieten, oftewel: Please Drink and Drive!

Duidelijk! Zou je als afsluitende pitch iets willen zeggen tegen de lezers?!

Uiteraard. Vooral dat we met Amzterdamit™ willen samenwerken met mensen die dezelfde passie delen. Kortom, ben je actief in de horeca? Als ondernemer, bedrijfsleider of bartender? En wil je je gasten iets moois aanbieden met 0.0.? Neem dan gerust contact met ons op, want dan komen we nu heel graag met jou in contact. En tot slot! Mocht je van plan zijn om naar HorecaEvenTT te gaan in Assen. Kom dan ook even bij ons langs om te proeven. We staan op het inspiratieplein van Horeca Netwerk, dus graag tot dan!

Nieuwsgierig geworden? En wil je meer weten over Frank en Amzterdamit? Klik dan hier en neem nu eenvoudig persoonlijk contact op met Frank van Bokhorst.

Dit bericht kwam vandaag bij ons binnen op de redactie. Meer nieuwsberichten van HorecaNetwerk.nl bekijken?! Klik dan hier voor het meest actuele horecanieuws. Heb je zelf een nieuwsberichtje voor de horeca? Klik dan hier en mail nu snel onze redactie.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Oeps! Reactie vergeten in te vullen?
Vul hier aub je naam in