Heineken NOW wordt Heineken Drinkies

0

De online bezorgdienst ‘NOW’ die Heineken een jaar geleden in Amsterdam begon, gaat de naam veranderen in ‘Drinkies by Heineken’. Naast de één uurs thuisbezorging in Amsterdam, zal Drinkies in hele land beschikbaar worden met een volgende dag bezorging. 

Amsterdam telt inmiddels 30.000 geregistreerde gebruikers. Het aantal unieke bestellingen in de eerste maanden van dit jaar is volgens de bierbrouwer zo goed als verdriedubbeld. Het feit dat de bezorgservice ook beschikbaar is in Vietnam, Egypte, Maleisië en Mexico en het nu in een aangepaste variant ook beschikbaar komt in de rest van Nederland, was reden de naam te wijzigingen in Drinkies by Heineken.

Drinkies is daarnaast een samenwerking aangegaan met Google Assistant. Vanaf volgende week kunnen de ijskoude drankjes en hapjes besteld worden door een spraakopdracht via een mobiele telefoon. Deze dienst geldt vooralsnog alleen voor de één uurs thuisbezorging in Amsterdam. Mees Tromp, E-commerce Manager bij Heineken: “We geloven dat bestellen door te spreken de meest natuurlijke manier is. Dat doe je immers in een café of restaurant ook. Na het klikken op sites of apps is praten tegen een device zoals een telefoon de volgende stap.”

Na een testfase op kleine schaal is de service vanaf volgende week voor iedereen beschikbaar. Met het commando “Hey Google, praat met Drinkies” zal de spraakbestelling in gang worden gezet. Google Assistent neemt je vervolgens mee door het bestelproces van Drinkies. De gebruiker geeft met de spraakbestelling aan welke producten uit het assortiment besteld moeten worden. Na het afronden van de bestelling wordt het koude bier binnen 60 minuten thuisbezorgd. Een bestelling plaatsen is mogelijk met zowel Android, iOS als Google Home.

NOW

Heineken NOW begon in mei 2018 als een pilot. Het doel was om met een klein team van digitale experts, in een dynamische omgeving zoals Amsterdam, meer te leren op het gebied van (ultra) snelle levering van pils, dranken, fris en snacks. De service – die nu verder gaat onder de naam Drinkies by Heineken – speelt in op impulsmomenten van gezelligheid zoals een spontane borrel, een huis-, verjaardags- en buurtfeestje of de vrijdagmiddagborrel. Dat de dienst aanslaat blijkt uit het feit dat in kort tijdsbestek de vraag groter werd dan de fietskoeriers konden bijbenen. De levertijd werd daarom verhoogd van 45 naar 60 minuten. Naast studenten, vrouwen en mannen tussen 25 en 44 jaar zijn het ook expats en bedrijven die gebruik maken van de dienst.

BRON: Vakblad @FoodClicks