Eerste haringvaatje brengt 95.500 euro op

0

Het eerste vaatje Hollandse Nieuwe is gegaan naar Marko Nederland. Het vaatje bracht 95.500 euro op dat ten goede komt aan Stichting MAG IK DAN BIJ JOU. Het is de vierde keer dat Makro het eerste vaatje weet te bemachtigen.

Het eerste vaatje Hollandse Nieuwe is een echte traditie waarbij de verse vis een platform krijgt voor het seizoen.“We zijn er trots op dat we dit vaatje voor de vierde keer in de wacht slepen”, aldus Jan van de Werken, Category Manager Vis bij Makro Nederland.

Vette haring

Een deskundig keurpanel, bestaande uit haringdeskundigen Arie Kuijt en Anneke Ouwehand-Heemskerk en chef-kok Erik Tas van Bij Erik uit Leidschendam, waren vol lof over de nieuwe haring: de vangst van 2019 is een gezonde, vette haring! De haring voldoet tevens aan het keurmerk duurzame visserij. Makro levert met de aankoop van het vaatje een forse bijdrage aan de Stichting MAG IK DAN BIJ JOU. Een stichting die bijdraagt aan de veiligheid en geborgenheid van kinderen met kanker tijdens hun behandeling in het ziekenhuis.

BRON: Vakblad @FoodClicks