AB InBev verkocht minder bier in derde kwartaal

0

AB InBev kampt in de Verenigde Staten met concurrentie van brouwers die nieuwe alcoholische drankjes maken met fruitsmaak. De consumenten kiezen nu eerder voor de drankjes met fruitsmaak dan voor het echte bier. Hierdoor is het marktaandeel van de bierbrouwerij gezakt in de VS.

Ook in China is de wereldwijde bierbrouwerij gezakt met het markaandeel. AB InBev geeft aan dat dit ligt aan de vervroegde levering van veel bier voor de viering van het 70-jarig jubileum van de volksrepubliek in oktober. Ook had het de economische situatie wereldwijd te maken met het zakken van de bierverkopen in China.

AB InBev zag niet overal de bierverkoop slinken. In Mexico is de bierbrouwerij groter geworden met merken als Corona en Victoria. Ook heeft de bierbrouwerij geprofiteerd van de overeenkomt met winkelketen Oxxo, die ervoor alleen maar zaken deed met Heineken. In Colombia is AB InBev groter geworden door de verkoop van literflessen bier. Ondanks de lagere verkopen in de VS en China stegen de opbrengsten wel voor de grootste brouwer ter wereld. De nettowinst bedroeg 2,4 miljard dollar, tegenover 1,5 miljard dollar in dezelfde periode vorig jaar.

BRON: Bierplatform Biernet.nl

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Oeps! Reactie vergeten in te vullen?
Vul hier aub je naam in