Interview met StartUp Imme Plaisier van Petit Plaisir. “Bruisend water met een rietje voldoet niet meer, fonkelende wijn is uiteindelijk toch écht feestelijker”

0

Om te kunnen werken aan onze missie: “Iedereen voldoende kansen geven om zichzelf te kunnen onderscheiden” praten we regelmatig met StartUps. Dit keer zijn we in gesprek met Imme Plaisier van Petit Plaisir

Vertel Imme, wie ben je persoonlijk? 

Ik ben Imme Plaisier, content marketeer met een passie voor heerlijk eten en drinken. Van jongs af aan houd ik me bezig met het schrijven van verhaaltjes, en het creëren van mooie dingen. Ik hou ervan om mensen oprecht te verassen en in de watten te leggen. Een eigengemaakte slagroomtruffel die ervoor zorgt dat iemand even z’n ogen sluit van genot, daar leef ik voor. Toen ik vorig jaar aan een kerstdiner zat en uit pure nieuwsgierigheid een fles alcoholvrije wijn van een vriendinnetje proefde merkte ik dan ook twee dingen op: de fles zelf had geen premium look en feel en het werd niet gedronken met het idee dat ze een mooi product in handen had. Ze was in verwachting dus mocht niet drinken, maar ik besloot dat dit anders kon. Zo werd Petit Plaisir geboren.

Wat heb je allemaal gedaan voordat je begon met ondernemen?

Ik heb naast mijn marketing master een Hotello achtergrond, en heb bijna 2 jaar in Zweden gewoond en gewerkt. Ik werk daarnaast ruim 2 jaar als content marketeer voor een groot recruitment bureau.

Ok. Wanneer kwam je tot het idee om te gaan ondernemen en waarom?

Het idee van Petit Plaisir begon bij een kerstdiner maar werd een paar maanden later pas echt serieus. Ik heb met veel mensen gesproken, die snapten wat ik bedoelde maar het echt een uitdaging vonden dit in de markt te zetten. Dat zette mij tot denken, als ik dit binnen een half jaar succesvol kan neerzetten, dan ben ik hartstikke trots. Ik wilde graag creëren, en niet alleen voor mijn directe kring, maar voor iedereen die alcoholvrije wijn wil drinken. Ik zag al lange tafels vol lachende mensen voor me, met mijn assortiment erop. Van die avonden waar nog lang over wordt nagepraat. Dat is voor mij de grootste beloning en daarom ben ik gaan bellen naar chateau’s.

En toen?! Wat heb je toen allemaal gedaan om je bedrijf op te starten?

Op een dag heb ik gewoon de telefoon gepakt en ben ik gaan bellen. In hakkelend frans om mee te beginnen, maar dat ging daarna steeds beter. Mijn schoonbroer geloofde ook sterk in het idee, en heeft mij geholpen om de website op te zetten. Daarnaast uiteraard heel veel proeven. Vrienden, familie, iedereen moest er aan geloven. Ik ben op zoek naar de spelden in de hooiberg en parels onder de alcoholvrije wijn. Ik kan 13 wijnen proeven bij een leverancier, waarvan ik er maar ééntje meeneem. Het groene sein om iets in mijn assortiment op te nemen is als ogen wijd open gesperd worden bij de smaak en als de fles er goed uitziet. Het oog wilt tenslotte ook wat.

Ok. Waar sta je nu? Vertel ons wat meer over je bedrijf en producten.

Petit Plaisir timmert hard aan de weg als het gaat om bewustwording van potentiele klanten. Als je alcoholvrij koopt dan mag je jezelf ook in de watten leggen, want ook een alcoholvrije wijn of spirit koop je omdat je ervan wilt genieten. Steeds meer mensen gunnen zichzelf die luxe, en terecht. Onze producten zijn gemaakt van de meest hoogwaardige ingrediënten, door de beste sommeliers en chefs ter wereld. Wat dacht je van een gin op basis van 9 botanische kruiden? Nona June is niet alleen een prachtig product om op je bar te hebben staan maar smaakt ook fantastisch. Daarnaast hebben we Blå Sparkling Tea in ons assortiment, een cuvée op basis van 13 verschillende soorten thee, dat je drinkt als een champagne. Petit Plaisir is al opgemerkt door onder andere Gooisch Magazine, en er komen nog meer publicaties aan. De komende jaren wil ik uitbreiden in assortiment, en klantenkring. Mijn doel is om Petit Plaisir de must-go-to webshop te laten worden als het gaat om alcoholvrij.

Duidelijk. En waarom moet ik hier nu volgens jou mee aan de slag?

Omdat er zoveel mensen zijn die geen alcohol willen of mogen drinken. Een avondje uit wordt veel leuker als er mooie alternatieven te bieden zijn die dezelfde experience neerzetten. Bruisend water met een rietje voldoet niet meer, een mooi glas met een fonkelende wijn is veel feestelijker. En dat geldt niet alleen voor avondjes uit, wat dacht je van topsporters die wegens hun dieet niet mogen drinken? Mensen die ziek zijn of zijn geweest en wegens medicijn gebruik geen alcohol mogen consumeren? Of mensen die een suiker intolerantie hebben? De wijnen en spirits van Petit Plaisir bevatten veel minder suiker dan het gemiddelde drankje. En dan hebben we het nog niet gehad over geloofsovertuigingen. Een aantal van onze wijnen zijn Halal-gecertificeerd. Deze certificaten kan ik direct opvragen bij onze leveranciers. Ik geloof oprecht dat de klantervaring compleet kan worden gemaakt door een aantal mooie alcoholvrije wijnen toe te voegen aan de kaart.

Leuk. Hoe reageert de horeca op je verhaal en waar ben je nu trots op?

Er zijn veel positieve geluiden. De meeste horeca hebben vaak niet de tijd om op zoek te gaan naar een goede alcoholvrije wijn, simpelweg omdat hun leveranciers dit nog niet voldoende in hun assortiment hebben. De een is wat voorzichtiger dan de ander, maar de verhalen achter de productieprocessen genereren veel enthousiasme. Daar ben ik het meest trots op, dat de makers van het product ook uit een visie zijn begonnen en door jarenlange innovatie iets hebben gecreëerd waar zij ook trots op zijn. Dat is leuk om aan een tafel te vertellen, het maakt mensen nieuwsgierig. Op onze beurt doen wij dan weer hetzelfde voor de consument, maar dan online..

En wat is nu je grootste uitdaging?! Oftewel, waar heb je nu hulp bij nodig?

Mijn grootste uitdaging op dit moment is Google. Er zijn grote spelers in de wereld van wijn die meer middelen hebben om bovenaan de zoekresultaten te komen staan. Dat is niet erg, want hun assortiment is niet hetzelfde als Petit Plaisir. Wat mij helpt zijn reference links en backlinks. Partijen met een hoge domain score die naar mij verwijzen helpen om Petit Plaisir in zoekresultaat te laten stijgen. Daarnaast is een groei aan klanten natuurlijk wenselijk. Maar ik ben tot zover best trots op hoe het nu gaat.

Nou dit is je kans! Wat zou je als pitch tegen al onze lezers willen zeggen?

Spread the pleasure! Verrijk je assortiment met de selectie van Petit Plaisir en creëer een nieuwe smaakbelevenis voor je gasten en klanten. Onze selectie is bewust niet heel groot, juist omdat we achter onze producten staan. Zodat je zeker weet, dat wat je koopt ook goed is. Dat het een klein geluksmomentje creëert. Van het schenken van de fles tot de mooie herinneringen. Een echte Petit Plaisir. Dat gun je toch iedereen?

Uiteraard zijn we op zoek naar partners, en willen we ons verhaal verspreiden. En we verklappen alvast: er komen nog meer Plaisirtjes aan! Neem direct contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken en volg ons op social. Tot slot @HorecaNetwerk, onwijs bedankt voor deze mooie kans, proost, op jullie! 😉

Nieuwsgierig geworden? En wil je meer weten over Imme Plaisier en Petit Plaisir? Klik dan hier en neem nu heel eenvoudig contact met haar op.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Oeps! Reactie vergeten in te vullen?
Vul hier aub je naam in