In gesprek met StartUp Robin Streng van HighTea.nl

0

Om te kunnen werken aan onze missie: “Iedereen voldoende kansen geven om zichzelf te kunnen onderscheiden” praten we regelmatig met verschillende StartUps. Dit keer zijn we in gesprek met Robin Streng van HighTea.nl die landelijk de zichtbaarheid van alle High Tea locaties in de horeca wil verhogen.

Vertel, wie ben je persoonlijk? Kun je jezelf even aan ons voorstellen?

Mijn naam is Robin Streng, 40 jaar, getrouwd, vader van een dochtertje van 4 jaar en samen met mijn gezin woonachtig in het dorpje Moordrecht.

En wat heb je allemaal gedaan voordat je begon met ondernemen?

Ik heb bijna 10 jaar met veel plezier bij Marskramer gewerkt, een winkelketen in huishoudelijke artikelen dat tot voor kort onderdeel was van Blokker Holding. Eerst als Logistiek Merchandiser en later als Webshop Coördinator. In 2006 kwam ik op het idee om iets te gaan doen met digitale reclamefolders die tot dat moment nog voornamelijk als pdf op winkelwebsites stonden. Hieruit is Reclamefolder.nl ontstaan wat inmiddels onderdeel is van Persgroep Nederland. Recent kriebelde het weer om te gaan pionieren.

Wanneer kwam je tot het idee om te gaan ondernemen en waarom?

Toen mijn vrouw bezig was met het plannen van een uitje met vriendinnen zag ik hoe druk zij was met verschillende websites bezoeken, op zoek naar een leuke High Tea locatie in een stad waar ze naar toe zou gaan. “Kan dat niet makkelijker?”, dacht ik toen en vroeg me af of er een landelijk platform specifiek voor High Tea was om naast oriëntatie ook direct te kunnen reserveren.

En toen?! Wat heb je toen allemaal gedaan om het bedrijf op te starten?

Ik ben eerst gaan kijken of er niet al iets vergelijkbaars bestond en nadat ik steeds enthousiaster werd over het idee heb ik de domeinnaam HighTea.nl kunnen bemachtigen. Daarna ben ik op zoek gegaan naar een ontwikkelaar.

Ok. Waar sta je nu? Vertel ons wat meer over het bedrijf en de producten.

Twee maanden geleden is de eerste versie van HighTea.nl live gegaan. De eerste 100 horeca locaties zijn aangehaakt en de processen werken. Nu is het de uitdaging om op te gaan schalen en breed aan te tonen dat het niet altijd nodig is om als horeca ondernemer korting weg te geven als de prijs en het product klopt.

Duidelijk. En waarom moet ik hier nu volgens jou mee aan de slag?

We werken niet met abonnementen en je zit nergens aan vast. Het moet vooral voor jou werken. Indien je een horecagelegenheid hebt, heb je tussen 14.00 uur en 17.00 uur altijd nog wel wat plek over voor een optimale High Tea bezetting. Je kunt proberen om met kortingsdeal websites volumes weg te zetten, maar dit levert je onderaan de streep meestal geen rendement op. Ook trek je dan vaak consumenten binnen die niet terugkomen om de volgende keer het reguliere tarief te betalen. Hier is dat wel zo, want iedereen betaalt het reguliere tarief en alles werkt op basis van ‘no cure no pay’. Dus geen reserveringen = geen kosten, wel gratis zichtbaarheid!

Leuk. Hoe reageert de horeca op je verhaal en waar ben je nu trots op?

Hoewel ik besef dat ik nog een lange weg te gaan heb, ben ik blij dat ik in korte tijd inmiddels al zo’n 100 horeca locaties heb mogen aansluiten. Afgelopen maandag was ik bij één van deze locaties in Amsterdam en gaven zij aan hoe blij ze waren met het feit dat ze dankzij dit initiatief met Moederdag ineens ’s middags een gevulde zaak hadden. Zelf hadden ze maar 1 tafeltje via hun eigen kanalen gerealiseerd en de rest allemaal via HighTea.nl. Ze hadden als verrassing iedereen een speciale Moederdag High Tea geserveerd en alle aanwezige gasten waren enthousiast over het eten, de locatie en betaalden het reguliere tarief.

Wat is nu je grootste uitdaging en waar heb je hulp bij nodig?

Het is nu vooral pionieren en me verder verdiepen in wat er speelt binnen de horecawereld om een zo’n goed mogelijk product neer te zetten. Natuurlijk ben ik op zoek naar meer leuke High Tea locaties verspreid over Nederland. Ik ambieer geen compleetheid dus wanneer een selectief aanbod van goede locaties per stad beschikbaar is met voor de consument “elk wat wils” werkt het. Ook sta ik open voor samenwerkingen met horeca leveranciers die in de High Tea business actief zijn.

Dit is je kans! Wat zou je nu als afsluitende pitch willen zeggen?

Stuur me een berichtje! Ik kom graag in contact om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Nieuwsgierig geworden? En wil je meer weten over Robin en HighTea.nl? Klik dan hier en neem nu direct persoonlijk contact op met Robin Streng.