Interview met Hans Boersma van Pizza Maffia. Een nieuw en extra alternatief voor Thuisbezorgd.

0

Om te kunnen werken aan onze missie: “Iedereen voldoende kansen geven om zichzelf te kunnen onderscheiden” praten we regelmatig met StartUps. Dit keer zijn we in gesprek met Hans Boersma van Pizza Maffia. Een nieuw extra alternatief voor Thuisbezorgd. 

Vertel Hans, wie ben je persoonlijk?

Ik ben Hans Boersma uit Amstelveen, 35 jaar, getrouwd en vader van een zoontje van bijna 4 jaar. Ik ben de oprichter van Pizza Maffia, een nieuw extra alternatief voor Thuisbezorgd die we deze zomer in de markt hebben gezet. In mijn schoonfamilie zitten veel hardwerkende horecaondernemers en ieder familiemoment was Thuisbezorgd een hot topic. In den beginne waren ze blij, maar met iedere jaarlijkse verhoging van de commissie werd de stemming steeds negatiever. Ik ben Pizza Maffia begonnen om een eerlijk alternatief te bieden voor Thuisbezorgd. Een alternatief dat restauranthouders geen poot uitdraait met torenhoge commissies.

En wat heb je allemaal gedaan voordat je met Pizza Maffia begon?

Volgend jaar ben ik 10 jaar actief in de online marketing, met name aan bureaukant. Mijn online marketing carrière ben ik begonnen in Parijs, waar ik twee jaar heb gewerkt en gewoond. In de tien jaar heb ik diverse nationale, maar ook internationale organisaties helpen groeien. Vorig jaar werd het tijd om mijn eigen visie uit te werken en heb ik mijn eigen online marketing bureau opgezet, genaamd Digital Wizards. Bij Digital Wizards maken we nieuwe websites en maken we bestaande websites goed vindbaar met SEA en SEO.

Maar waarom Pizza Maffia?

In mijn schoonfamilie zitten veel hardwerkende horecaondernemers die een alternatief zochten voor Thuisbezorgd. Toen ik nog in loondienst zat, kon ik hier nog niet veel aan doen. Dat veranderde toen ik Digital Wizards op de rails had met een team van 6 man: opeens had ik developers, een designer en een copywriter. We hebben in de zomer ca. 1.000 uur besteed aan het opzetten van Pizza Maffia.

En toen, wat was de volgende stap?

Toen we Pizza Maffia hadden opgezet zijn we uren bezig geweest de website te vullen met steden en restaurants. Op dit moment hebben we ca. 110 steden live staan en bijna 1.000 restaurants. Na het live zetten van Pizza Maffia is ons platform breed opgepakt door de media. Zo zijn we geïnterviewd door Sprout, Het Parool en stonden we in De Telegraaf.

De vraag voor een eerlijk alternatief was veel groter dan we oorspronkelijk hadden verwacht en de steun die we krijgen uit heel het land is geweldig om te ervaren! We zijn nu bezig met de volgende stappen: een nieuwe BV opzetten en 250.000 euro investering ophalen, zodat we snel een betaalmodule én app kunnen gaan bouwen.

OK.. Hoe reageert de horeca op je verhaal?

Horecaondernemers reageren erg positief, want ze zien in dat de wurggreep waar ze nu in zitten nu eindelijk wordt verbroken. Ook brancheorganisaties, zoals Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en de Vereniging van Chinees-Aziatische Horeca Ondernemers (VCHO), juichen ons alternatief toe. Uiteraard is er wel scepticisme: ‘Kunnen jullie de concurrentie wel aan tegen zo’n grote speler?’ en ‘Wie zegt dat jullie ook niet van 5% commissie naar 15% commissie gaan?”.

Wat is nu je grootste uitdaging en waar heb je hulp bij nodig?

Ten eerste hebben we investeerders nodig en hier hebben we al diverse gesprekken voor lopen. Om investeerders te vinden, moeten we toch echt commissie in rekening gaan brengen. We willen dit vastleggen voor tenminste 5 jaar op 5%, zodat dit restauranthouders garantie geeft op lage commissie. We willen namelijk geen tweede Thuisbezorgd worden, door te beginnen met lage en gezellig commissies en dit langzaam omhoog te gooien. Restauranthouders begrijpen hopelijk dat we naast de kosten voor het bouwen van een betaalmodule en een app, we nog veel operationele kosten hebben. Denk bijvoorbeeld aan: customer care medewerkers, lokale accountmanagers en marketingmedewerkers.

Dit is je kans. Wat zou je als afsluitende pitch willen zeggen?

We hebben een leuke start gemaakt, maar de strijd is nog lang niet gestreden. We hebben op twee manieren hulp nodig: 1. Help Pizza Maffia door jezelf als restaurant aan te sluiten op ons platform en andere restauranthouders over ons te vertellen. En 2. Zie je wat zitten in ons plan? Help mee met een investering, zodat we snel een volwaardig alternatief zijn voor Thuisbezorgd.

Wil je Pizza Maffia helpen of heb je vragen voor Hans Boersma? Neem hier contact op.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Oeps! Reactie vergeten in te vullen?
Vul hier aub je naam in