Interview met Frank Kerkhof van PH Frost. “Ik ben trots op het team van PH Frost die iedere dag knetterhard werkt”.

1

Om te kunnen werken aan onze missie: “Iedereen voldoende kansen geven om zichzelf te kunnen onderscheiden” praten we dagelijks met fabrikanten. Dit keer zijn we in gesprek met Frank Kerkhof die werkt als eindverantwoordelijke voor de Foodservice bij PH Frost.

Vertel Frank, wie ben je en wat doe je dagelijks bij PH Frost?

Frank Kerkhof, 50 lentes jong, woonachtig in Roosendaal en getrouwd met Marie Louise. Samen hebben wij 2 zoons; Dennis van 20 en Michael van 21. Op mijn 25e begon ik aan mijn 1e baan in Foodservice als junior vertegenwoordiger bij horecagroothandel van Alphen Breda BV. De Foodservice markt heeft mij daarna nooit meer losgelaten. In een rol waarbij sales, marketing, strategie & business development gevraagd wordt, ben ik in mijn element. Bij PH Frost ben ik verantwoordelijk voor de Foodservice markt. Samen met mijn collega Marcel en met ondersteuning van mijn collega`s op de binnendienst zie je onze merken door heel Nederland terug in het assortiment van de horecagroothandel. Daarnaast bezoeken we graag de gebruikers van onze producten zelf, van individueel horecabedrijf tot landelijke ketens.

Voor de mensen die nog nooit hebben gehoord van PH Frost? Vertel.

PH Frost is in 1997 opgericht door Pieter Heling en Hanneke Vogelaar. Pieter ging op pad met vriesverse groente van het merk Dujardin, wat tegenwoordig Ardo heet. In de afgelopen jaren heeft PH Frost zich o.a. ontwikkeld tot een specialist in vriesverse productgroepen voor de horeca. Op dit moment levert PH Frost via de horecagroothandel een 9-tal merken. Op een 4-tal merken ligt de nadruk in het benaderen van de horeca;

  • Martinucci – Italiaans (dessert) gebak, tartufo`s, soufflé`s en tiramisu
  • Zini – Italiaanse pasta`s, sauzen en risotto
  • Poppies – Kleingebak, en
  • Menorquina – Kant en klare ijsdesserts en kinderijs

Deze merken worden door heel Europa geproduceerd en PH Frost zorgt voor de verkoop en distributie van deze mooie horeca producten op de Nederlandse markt. PH Frost is een familiebedrijf met een lange termijn visie net als de merken waar we mee samenwerken.

OK, top! Wat zijn nu de ontwikkelingen in jouw segment?

In Foodservice volgt de ene ontwikkeling na de andere zich op. Blurring van retail met horeca, duurzaamheid, gezondheid, vegetarisch, veganistisch, terugdringen van waste, opkomst van fast casual ketens, etc. Zaak voor PH Frost om blijvend te vernieuwen en haar aanbod op deze ontwikkelingen aan te passen.

En? Waarom moeten ondernemers dan met jullie producten werken?

PH Frost richt zich op bedrijven in de horeca die op zoek zijn naar kwalitatieve producten welke houdbaar zijn, snel te bereiden en qua smaak een versbeleving meegeven aan de consument. Hiermee speelt PH Frost in op diverse thema`s als de schaarste van koks op de arbeidsmarkt, zich kunnen onderscheiden met exclusieve horeca producten uit heel Europa en het terugdringen van waste.

Hoe reageert de horeca op jullie verhaal en waar ben je trots op?

De afgelopen jaren heb ik met mijn collega Marcel vele individuele horeca ondernemers bezocht naast grote horeca ketens en cateraars. Door ons enthousiasme, doorzettingsvermogen en gave merken zijn vele deuren opengegaan. De horeca waardeert het enorm dat we naast een verhaal op papier ook naast hen komen staan in de keuken om het merk/product te demonstreren. Ik ben trots op het team van PH Frost die iedere dag knetterhard werkt om met een heel hoog servicelevel haar klanten en relaties te bedienen.

Wat is je grootste uitdaging en waar heb je nu hulp bij nodig?

In een relatief klein bedrijf als PH Frost (9 personen) moet je proberen om te focussen op wat je elk jaar echt wilt bereiken. Foodservice is in beweging en elke dag gebeurd er van alles, dan is het soms best lastig om keuzes te maken in wat je wel of niet gaat doen.

Duidelijk. Wat ga je nu in de aankomende periode doen?

Naast bezoeken die gepland staan voor de komende weken bij geïnteresseerde horeca bedrijven, is PH Frost alweer druk in de voorbereiding voor de Horecava. Zou gaaf zijn om jullie daar te zien; hal 12, nr. 12.705.

Nou, dit is je kans! Wat zou je als pitch tegen alle lezers willen zeggen?!

Ben je actief in de horeca en op zoek naar exclusieve horeca merken die je kunnen helpen in je bedrijfsvoering en mede zorgen voor een smakelijk en constant eindresultaat naar je gast toe? Bel of mail naar PH Frost en we komen naar je toe. Bezoek ook eens onze website www.phfrost.nl en volg ons op Facebook en Instagram.

Nieuwsgierig geworden? En wil je meer weten over Frank en PH Frost? Klik dan hier en neem nu snel en eenvoudig contact op met Frank Kerkhof.

1 Reactie

  1. Hoi Frank,
    Ik werd door Jill attent gemaakt op jouw interview. Leuk om te lezen waar je mee bezig bent. Het is mij nog niet helemaal helder hoe groot de horecabedrijven moeten zijn om jullie te laten leveren. Geldt dit ook voor de plaatselijke Chinees of spareribstent of kookclubs a la CCN of militaire kantines?
    Veel succes gewenst met jouw firma en de beste zakelijke wensen, zowel als persoonlijke voor het nieuwe jaar! Groetjes van mij en Jill.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Oeps! Reactie vergeten in te vullen?
Vul hier aub je naam in